wyrneck

2013-09-05
13:41:00

Skapelseuppdatering

Tänkte bara uppdatera och visa lite grejer som jag har gjort de senaste veckorna. Försöker återuppliva min kreativa sida åt både ler- och ritande-hållet.
 
 
Detta är en bild som huvudsakligen kommer från en idé jag fick då jag hoppade på och skulle gosa med min pojkvän. Han hade precis innan köpt massa Marvel-tröjor, varav en Thor tröja till mig och en spiderman tröja till sig själv. När jag kramade honom fick jag upp en syn om Thor skulle göra samma sak på Spiderman. Kan säga att bilden inte alls blev som jag först tänkte mig, men men, jag blev nöjd.
 
Denna bild kommer från att jag från början tänkte göra en bild på Death från Deadpool spelet, men bilden vart för liten och pjöllrig och funkade inte på den lilla ytan tavlan är på, så istället för att sudda bort allting och förstöra tavlan mer så målade jag över allting svart. Och eftersom att jag är jätte hypad över Shingeki No Kyojin så kunde jag inte tänka på annat, så, tadah!
 
Första tavlan jag målade bland dessa (som är klar, har en halvfärdig jag ska försöka bli klar med snart med)
Fick iden från en tröja/tattuering som jag har sett många gånger så tänkte att jag lika gärna kunde måla den. Försökte måla spidermans bröstkorg utan slitnings saken först, sen letade jag upp "riktiga" bilden för att få lite inspiration. Like'd!
Fick en drake av min pojkvän då vi var på Åsele Marknad. Draken var från början svart vilket jag tyckte var tråkigt, så jag tog fram färg och penslar en "worked my magic!". Enjoy
 
 
Det var allt just nu, ska försöka göra mer och lägga upp mer, men måste ägna mig åt skolan (och mitt awesome gymnasiearbete (som alla vet vad det är redan)) så vi får se när jag lägger upp mer!