wyrneck

2013-08-31
10:19:22

Welcome Back

Well, ännu en gång var det länge sedan jag skrev något här. Känns som att just nu är jag mer på tumblr och deviantart än här, men känns som att nu när skolan har börjat så kommer jag nog skriva mera (eller iallafall försöka).
 
Kan börja med att nu har skolan börjat igen, har gått 7 skoldagar totalt på mitt sista år i gymnasiet. Måste säga att det känns helknäppt då jag egentligen tycker att det känns som att jag ska gå i typ tvåan bara, men jag skulle egentligen ha gått ut nu innan sommaren om jag inte hade börjat om. Men men, att byta inriktningen i ett resultat att få ig'n till A'n så känns det som att jag har gjort rätt val. Sen om man ska prata sammhörigheten bland klasskompisar är det ett helt annat ämne. 
 
Jag har upptäckt en grej denna vecka. I mina tre tidigare år på Hjalmar har jag aldrig liksom passat in bland de andra eleverna. Jag känns för "opoppulär" för att vara med de "poppulära", och för "poppulär" för att vara med de "oppopulära". Ett mellanting utan riktig plats i skolans "hieraki bland eleverna". Så då slog det mig en tanke.
"Om jag inte kan passa in, kan jag lika gärna sticka ut så mycket som möjligt, så mycket som JAG vill." 
Något som jag har varit rädd för att försöka göra. Rädd för att bli utstött. Jag skrattar högt och sarkastiskt innombords, jag är redan utstött. Nu ska jag skita i vad andra tycker, hur andra vill se mig. 
 

"Men det är i varje fall fall vårt eget val. Låt någon annan vara normal, ren och lycklig sund och smal. Vi ska vara deras freaks och original." -Freaks och Original av Loke Nyberg